21.6.2012

Food is Good

Enpä ole hetkeen ruokapäiväkirjaa tänne laitellut, joten pistänpä tulemaan, kun kerran kokkailujanikin sain kuvattua. Edelleen mun rytmistä puuttuu iltapala, mutta mun maha kipuilee niin pahasti vielä aamullakin jos syön liian myöhään, joten tähtään päivällisen ajankohdan sopimaan myön aikaisen iltapalan rooliin. Hassua ehkä, mutta tämä toimii mulla kaikkein parhaiten :) Jotkut ei voi nukkua tyhjällä mahalla, minä taaskaan en täydellä, vaan mitä tyhjempi sen parempi. Kun katsotaan tuota ruokalistaa, mulla olisi varaa syödä vielä vähän enemmän, joten siinä on vielä vähän tsempattavaa.

aamupala
  -kaurapuuro
  -raejuusto
  -mehukeitto
lounas
  -lohi
  -salaatti (kurkku, paprika, rucola, omena, juusto)
välipala
  -ProFeel-rahka
päivällinen
  -salaatti
  -grillitassuja
  
  
Lohen päälle tykkään kasata ennen uuniin laittoa erinäisen läjän joko kokkailuun tarkoitettuja tuorejuustoja tai, kuten tässä, tsatsikia. Mausteet laitan yleensä suoraan lohen pinnalle ja muut törsteet vasta sen jälkeen, mutta melko lahjakkaasti unohdin koko vaiheen, joten laitoin sitten noin päin ja ihan hyvin toimi sekin :) Mausteina siis pippurisuolarouhetta ja chilirouhetta.


Halusin kasata vähän ruokaisamman salaatin, joten juustokuutioita tuli vähän runsaammin mukaan tällä kertaa. Lisänä leikkasin vielä sekaan omenaa, kurkkua ja paprikaa, sekä vähän isomman kasan rucolaa kuin kuva kertoo. Hyvin toimi lohen kanssa, kannattaa kokeilla!

Sellainen oli siis ruokien osalta mun keskiviikko ja hyvältä tuntui :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti