10.7.2012

Pelissä mukana

Pakko nyt vähän pahoitella mun blogihiljaisuutta, mutta edelleen oon täällä ja menossa mukana, eikä luovuttaminen ei tuu kysymykseenkään. Mulle vaan tapahtui kesä, mutta no worries :)

Juhannusta olin stressannut jo hyvän tovin etukäteen, kun kavereiden kesken oli suunniteltuna reilusti syömistä ja juomista, mutta loppujen lopuksi selvisin vain puolen kilon turvotuksella, mikä taitaa osoittaa sen, ettei projekti kaadu yhteen (tai edes kolmeen) vähän huonompaan päivään. Juhannuksen jälkeinen väsymys veti mut vaan niin tiukasti sängyn pohjalle, että viikon pidin täysin taukoa elämästä yleensäkin, mitä nyt töissä onnistuin käymään.

Viime viikolla pääsin jo vähän paremmin arkeen kiinni, mutta en voi väittää panostaneeni tähän projektiin mitenkään liikaa ja se on tehnyt vähän huonon omantunnon. Toisaalta pääasiahan on se ettei luovuta, mutta muistaa kuitenkin myös nautiskella välillä, joten oon oikeastaan viikon liikkunut vaan ylläpitääkseni painoa ilman sen kummempia muita tavoitteita. Tällä viikolla onkin sitten aika lopettaa tuo "lomailu" ja asettaa taas tavoitteet selkeästi näkökenttään: ylimääräiset pois ja kroppa timmiksi. Pieni löysäily teki oikeastaan ihan hyvääkin, kun nyt on taas aito halu päästä takaisin kiinni siihen oikeaan arkeen, jonka itselleni loin tämän urakan aikana.

Alkuun mun tavoitteena oli saada muutosta aikaan juhannukseksi ja ihan hyvin siinä onnistuinkin, mutta missään vaiheessa en hirveästi osannut ajatella juhannuksen yli ja mun mielessä pyörikin hetkellisesti ajatus: "miten voin motivoida itseäni kesäkunto mielessä, jos kesä on jo puolessa enkä tuu vielä pariin kuukauteen olemaan minkäänlaisissa tavoitteissani?". Siispä mun piti hetki järjestellä ajatuksia ja tajuta niinkin yksinkertainen asia, kuin että eihän mulla missään vaiheessa ollutkaan tavoitteena pelkkä kesäkunto, vaan ihan täysi muutos elintapohin, jotta jossain vaiheessa saavutan sen tavoitekroppani, ja jo ensi kesään mennessä mulla on ihan automaattisesti se kesäkunto kohdillaan ilman mitään erillistä kesäkuntotavoitetta. Jotenkin kai bikinikelien ilmestyminen vähän lannisti, kun en ollutkaan vielä sen erityisemmässä bikinikunnossa.


Mun projekti kuitenkin jatkuu taas siitä mihin jäinkin ja tuun tännekin jälleen ihan säännöllisesti kertomaan niin edistymisestä kuin takapakeistakin, ja lopulta niiden tavoitteiden saavuttamisesta :)

4 kommenttia:

  1. Kiva että postasit taas! Ei se parin viikon löysäily maailmaa kaada, kun tavoitteena ei ole mikään bikini fitness. Pidän blogistasi juuri siksi, että etenet omalla vauhdillasi ja sallit silloin tällöin herkkuja. Sellainen tässä on itselläkin harjoittelun alla :)

    Hei, sellaista tässä mietin, että kuinka pitkä olet? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva saada tällainen kommentti, kiitos :)

      Aluksi arkailin jostain syystä kertoa pituutta tarkkaan, mutta samapa tuolla on. Oon 174 cm varreltani :)

      Poista
  2. Kiva että tulit takas :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että lukijat on vielä täällä :)

      Poista