12.7.2012

Ihana hankala kesä

Oon kesäihmisiä ihan viimeiseen asti. Rakastan lämpöä ja saan valosta niin paljon lisäenergiaa, että ero siihen talvi-minään on ihan huikea. Kotona ei huvita istua hetkeäkään, vaan aina pitää olla menossa ja ihmisten keskellä, mutta vaikka kaiken järjen mukaan tän energiamäärän pitäisi toimia hyvin yhteen myös mun projektin kanssa, niin eipä tää ihan helppoa olekaan.

Talvella (siis ylipäätään kesän ulkopuolella) mun päivän aikataulu menee suurinpiirtein rytmissä töihin - kotiin - urheilemaan - ruokaa - rauhoittuminen sohvalle - nukkumaan. Kavereita tulee nähtyä vain kerran tai pari viikossa, lepopäivinä ja viikonloppuisin, mikä usein vähän harmittaa, kun aikaa ei tunnu riittävän kaikkeen vaikka haluaisikin. Kesän tullen iskee sitten se virtapiikki ja julistimmekin jo toukokuussa kavereiden kanssa, miten tänä kesänä yhtään aurinkoista päivää ei vietetä yksin, vaan porukalla ulkona.


Ja niin se on mennytkin. Töistä päästyäni oon vaihtanut bikinit niskaan ja lähtenyt rannalle tai nauttimaan kaupungille erilaisista tapahtumista, ja kotona ollaan vasta illalla, jolloin nälkä huutaa jo kovaa, mutta mun maha ei tykkää yhtään, jos syön noin myöhään paljoa. Eli tasainen ruokailurytmi kusee aika lahjakkaasti noina päivinä ja se vaikuttaa aina seuraavaankin päivään. Myöskin treenit menee vähän ohi, kun liian raskaasti ei pysty liikkumaan yötä vasten ja nälkäisenä.

Nyt mun pitäisikin kehitellä joku tasapaino tähän kaikkeen, että saan syötyä ja liikuttua oikein, mutta kuitenkin niin etten jää kesästä ja kavereista paitsi. Tähän väliin saa siis antaa niitä kuuluisia vinkkejä, miten tää tehdään :D Mulle ehkä toimii se muistutus takaraivossa, etten halua kesän jälkeen havahtua siihen, että kroppa on turvonnut ja takaisin lähtöpainossa, kun en yksinkertaisesti halua katsoa tällaista kroppaa enää yhtään vuotta. Muutenkin mun on tehtävä kaikki tämä työ nyt, kun tavoitteet on vielä suhteellisen lähellä, eikä odottaa että seuraavatkin viisi kiloa on hiipineet vyötärölle. Eli ehkä mun pitää laittaa tämä urakka etusijalle ja laittaa ensimmäisenä kalenteriin liikunnat ja vasta sitten käyttää jäljelläoleva aika hauskanpitoon. Ei periaatteessa kuulosta niin hienolta näin mahtavan kesän keskellä, mutta enemmän haluan muuttaa kroppani terveellisemmäksi nyt  ja tää on mulle oikeasti tärkeää.


Tässäpä vähän ajatusvirtaa rustattuna. Huomaa kyllä, että tuo oma saamattomuus on alkanut ahdistamaan, joten enköhän saa jonkun järkevän rytmin itselleni kehiteltyä viimeistään nyt. Toivottavasti saan myös pian tulla kirjoittamaan edistymisestä..:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti